România se află pe locul opt în Uniunea Europeana în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi, dupa cum arată o statistică realizată de Eurostat, oficiul european de statistică. Surprinzător, România depăseşte ţări cu greutate din blocul comunitar, cum ar fi: Germania, Marea Britanie, Franţa, Olanda, Italia, Belgia.



 

Incredibil sau nu, în această statistică, România depăseşte ţări cu greutate din blocul comunitar, cum ar fi: Germania, Marea Britanie, Franţa, Olanda, Italia, Belgia, etc.

Din tot blocul comunitar, cei mai mulţi kilometri de autostradă se afla în Spania. Spaniolii au aproape 14.000 de kilometri de autostradă. Ei sunt urmaţi de Germania (12.813 kilometri), Franţa (11.163 kilometri). Doar aceste trei state au peste zece mii de kilometri de autostradă. De altfel, trebuie raportată infrastructura rutiera şi la suprafaţa ţărilor, potrivit econtext.ro.

A patra poziţie este ocupată de Italia, care este urmată de Marea Britanie, Olanda, Portugalia. Romania este la coada clasamentului, ocupand locul 20, dar s-ar fi putut clasa şi mai jos, dacă erau publice datele exacte din Grecia, Letonia, Malta.

Din perspectiva creşterii procentuale, România se afla pe locul opt în UE. Un loc chiar bun! Ţara noastră avea anul trecut 321 de kilometri de autostradă, faţă de 113 de kilometri în anul 1990. Ceea ce înseamnă un avans de 185%. Iar acest avans procentual plasează România pe locul opt! Prima poziţie este ocupata de Irlanda, unde numărul de kilometri de autostrada s-a majorat de aproape 26 de ori în ultimii douăzeci de ani. În termeni procentuali, ar insemna un avans de 2500%. Vezi, pe econtext.ro, cati kilmetri de autostrada are fiecare stat european si cat a construit in ultimii 20 de ani.

La nivel de planuri, se anunţă o nouă autostradă care va lega România de Occident, potrivit money.ro. Unul dintre proiectele de infrastructură din Serbia se referă la construcţia unei autostrăzi, din centrul spre estul ţării, care să lege principala autostradă a ţării de Bulgaria, până la Vidin. Dacă se va materializa, ar oferi României o nouă ieşire rutieră pe autostradă spre vestul continentului, pe lângă viitoarele ieşiri de la Nădlac şi Borş.

De câţiva ani a început construcţia podului Calafat-Vidin, al doilea pod peste Dunăre care să lege România de Bulgaria. Podul ar urma să fie gata în vara lui 2012. Din păcate, în România nu există încă vreun plan care să lege zona Olteniei prin vreo autodstradă de coridorul IV, discuţii mai vechi referindu-se la un drum expres Craiova-Piteşti.

În cazul în care autostrada de circa 140 km se va construi, românii vor avea acces şi pe altă rută la autostrăzile care ajung în vestul continentului. De la Calafat se va ajunge până la Belgrad pe autostradă şi, ulterior, până la Budapesta sau Zagreb.